Bütün bildiklerinizi unutun (Kara Büyü Sura Klavuz)
Tekrar selamlar
arkadaslar. Asil uzmanlik alanim olan kara büyü sura hakkinda da bir
klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin vakit yoklugundan
dolayi simdi firsat bulabildim.
Kara Büyü suraya giris yapalim
simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür tabi ki. Dogal olarak gücü
büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden skillerimizi ne kadar
güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz. Skillerimizi nasil
güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek tutarak. Kara
Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde statlari
inceleyelim:
Statlar:
Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en
önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden mümkün oldugu kadar hizli bir
sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun icin bence en dogru yol 3 int 1
vit seklindedir. Lakin sizi kasacak arkadaslariniz veya bir loncaniz
varsa, itemlariniz da varsa full int gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2
int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki size kaliyor burada lakin tavsiye
ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.
Int 90 olduktan sonra full vit
gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90 olduktan sonra dex'e vermeniz
en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki
yarar. Kilic darbelerinizi pek kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman
verdiginiz hasari arttirir. Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem
stamina'yi arttirir (sol alttaki sari bar), hem yerden daha hizli
kalkmanizi saglar, hem daha az hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede
bir defans verir, hem de str kadar olmasa da saldiriyi arttirir.
Tavsiye edilen stat dizilimi:
3 int, 1 vit,
Int 90 olduktan sonra; full vit,
Vit 90 olduktan sonra; full dex.
Skiller
Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.
Skiller
hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki, hangi
skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor. Size sunu
sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.
Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:
1.
Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en
hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim
ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en
az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle
dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara
Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir
saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda
bile kullanabilirsiniz.
2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve
savaslarda cok ise yarayan bir skilldir. Alan skilli olmasi ve
etrafindaki herkese esit vurmasi nedeniyle lonca savaslarinda cok
etkili olabiliyor. Özellikle de Kara Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir
skilli varken lonca savaslarinda veya imparatorluk savaslarinda
arbedenin arasina daldiginizda birden fazla düsmana büyük hasarlar
verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin rakibin yanina gitmeniz
gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile kiyaslanir lakin dolum
sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den daha fazla hasar
veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla atana kadar hamle
yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan skilli. Bütün
bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim önde görünüyor
fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri mevcut. Özellikle
ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun skil Ates Vurus'dur.
3.
Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan
skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri)
yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma
sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla
hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik
Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi
kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence.
Sirf o yüzden master yapilabilir.)
4. Karanlik Küre: Kara
Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden birisidir. Acik ara en yüksek
hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun en yüksek hasarli
skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok uzundur. Aksi gibi
vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak) skillin kacmasina
olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre kullanana kadar iki adet
Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor fakat Karanlik Küre'nin
en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana kadar arada icilen pota
müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür, tabiri caizse rakibi neye
ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir. Ayrica yüksek hasarlardan
hoslanan arkadaslar icin birebirdir.
5. Ates Hayaleti: Kara
Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates Hayaleti'dir. Özellikle
düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek hasar vermese de 2 saniye
gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize sans tanimaz. Herkesin
mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir. (ilk 3 sira icerisinde
master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime vurmasi gerektigini biz
belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor. Hatta kasarken basimiza
diger slotlari da cekebildigi icin bela bile olabiliyor. Yine de vurus
süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve onsuz bir Kara Büyü
düsünülemez.
6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü
ölümsüz kilan skilldir. 1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir
hasar azalmasi meydana geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir
bu skill. Master yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük
dezavantaji bu. Lakin 1 puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca
yetebilecek kadar koruma sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap
zorlugu cekmeyeceginiz icin kolaylikla grand master yapilabilir. Bir
skilli savunma yönünde gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler
Karanlik Koruma'ya 1 puan verip diger skiller üzerinde
yogunlasabilirler.
Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master
yapmaniz hayati önem tasir. Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri
sifirlayarak 17 de master yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de
acilmazsa o skillin gözlem bandini bularak 16 puana düsürüp elimizde
kalan 1 puani tekrar o skille vererek master yapmaya calismalisiniz.
Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz paraniza kiyip siteden skill
sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim. Ileride pisman olabilirsiniz
19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.
Itemlar
Oyundaki
her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlaridir. Siz
de dogasi geregi oyunun en güclü karakteri oldugunuzdan dolayi
itemlariniza dikkat etmeli, dogustan gelen bu gücünüzü bos yere
harcamamalisiniz. Öncelikle bonuslardan cok nasil bol +'li item
bulabileceginizi aciklamak istiyorum.
Malum Kara Büyü'sünüz ve
tek basiniza cok zor kasiyorsunuz, metin kesemiyorsunuz. Para
kazanmaniz zor gibi görünüyor... Lakin en az savascilar kadar para
kazanabileceginiz yollar mevcut. En basit yöntem kendinize bir madalyon
chari acip 19, 20, 21 lvl civarinda üstüne basina güzel itemlar bulup
zindana dalmanizdir. Madalyon chari icin zihinsel savasci öneririm zira
o lvl'lardayken cogu karakterin defansi 3-4 slot cekmeye pek uygun
olmuyor. Güclü beden'i master yapin, elinize (bulabilirseniz) +7 veya
üzeri bir genis kilic (olmadi kargi) alin ve girin zindana. Eger
hirsizin eldiveni varsa (iki kat esya düsürmenize yarayan,
item-shop'tan alinan özellik) 2 saat icerisinde 11 ila 15 arasi
madalyon düsürebiliyorsunuz.
Bunun disinda balik tutup
istiridye, beyaz inci vs. satabilirsiniz. Hic tavsiye etmesem de
paraniza kiyip itemlara bonus cikarip satabilirsiniz. Sansiniz varsa +
basip satabilirsiniz vs. En kolay ve garanti yöntem bence madalyondur
lakin tabi ki secim size kalmis. (Bir de seytan kulesi var lakin orayi
pek tavsiye etmiyorum)
Simdi az cok paramiz olduguna göre
öncelikle kendimize güzel itemlar bulmaliyiz. Küpe olarak 42 lvl'a
kadar altin küpe, 42 lvl'dan sonra ise beyaz altin küpe'yi öneriyorum.
Abanoz küpeniz +9 olmadikca kullanmaniz size pek bir fayda
saglamayacaktir. Kaskimiz +'si bol bir alayci kask olabilir. +6 kale
kask da is görür olmazsa. Sura zirhlari pek pahali olmadigi icin
kolaylikla güzel bir zirh bulabilirsiniz. Kolye olarak inci kolyeyi
öneriyorum, kendiliginden zeka veriyor. Küpeden hp gelmedigi icin
bilezigimiz mutlaka gümüs veya beyaz altin bilezik olmalidir. 61 lvl'a
kadar +9 savas kalkani bizi cok rahat idare eder, 61 lvl'dan sonra
biraz para biriktirip güzel bir 61 lvl kalkani almaniz
(basabiliyorsaniz tabi kendiniz basmaniz) önerilir. Ayakkabi olarak ne
kullandiginiz 50 küsür lvl'a kadar pek önemli degil. Güzel bonuslu bir
ayakkabi bulursaniz ne olduguna bakmadan kullanabilirsiniz. Lakin 55
lvl oldugunuz vakit Anka Ayakkabi kullanmanizi siddetle tavsiye ederim.
+6 bulursaniz (bir de efsunlarsaniz) degmeyin keyfinize. (+7 veya
üzeri bir Mest Eden Ayakkabi bulabilirseniz onu kullanmaniz daha uygun
olacaktir. Lakin onu bulmak o kadar da kolay olmadigi icin Anka
Ayakkabi'yi tercih etmeniz daha dogru olacaktir.) Kilic ise tabi ki 65
lvl'a kadar dolunay olmalidir. Sura icin 65 lvl'a kadar beceri hasari
iyi olan bir dolunaydan daha iyi bir silah yoktur.
Taslara
gelirsek, zirhiniza mutlaka korunma ve hiz tasi basmalisiniz. Bu
ikisinin ardindan genelde savunma tasi basilir lakin benim tavsiyem +4
sihir tasidir. (+4 savunma tasi hem cok cok daha pahali, hem de verdigi
15 defans sadece gösteris icindir, neredeyse hic bir etkisi yok. Bunun
aksine +4 sihir tasini hem cok daha kolay, hem de cok daha ucuza
alabilirsiniz.) Kilicta ise 65 lvl'a kadar Savasci, Sura veya Sogutma
taslarindan ikisini kullanmalisiniz. (Dolunay bulamayip da kanli kilic
vs. kullananlar bu ücünü de basabilir, eger basabilirlerse) 65 lvl'dan
sonra ise uygun bir Hortlak Disi Kilici bulup bu üc tasi birden basmaya
calisin. (+3 den asagi tas basmaya calismayin bile, zira yazik etmis
olursunuz kiliciniza.)
Ayrica itemlarinizi tamamladiktan sonra
(veya kismen tamamladiktan sonra diyelim) cevher basmaniz da cok
isinize yarayacaktir. Beyaz altin küpe ve inci kolyeye bastiginiz
cevherlerle int'iniz artacaktir, dogal olarak skillerinizin vuru gücü
de artacaktir. Gümüs bilezige bastiginiz cevherlerle de hp aciginizi
kismen kapatabilirsiniz.
Ve itemlarin en önemli özelligi olan bonuslara geldik.
Bonuslar
Oyundaki
her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlar dedik
yukarida lakin asil üstün kilan o itemlarin sahip oldugu bonuslardir.
Sizler de uygun bonuslari bir araya getirerek elinizden geldigince
güclü olmaya calismalisiniz. Ben de elimden geldigince yardimci olmaya
calisacam sizlere bu konuda.
Ben hangi item'da hangi bonusu bulmaniz gerektigini yazayim, sizler bulabildiginiz kadarini kullanirsiniz.
Kask:
Yanlis biliyorsam affedin, bu konuda %100 emin degilim lakin kaskta
sizi ilgilendiren 2 bonus mevcuttur. "Yari insanlara karsi güclü" ve
"Büyüye karsi dayaniklilik". (Yari insan bonusunun kolye, ayakkabi ve
zirh haric her seyde oldugunu saniyorum lakin kask konusunda tam emin
degilim. Yine de yanlis oldugunu düsünmüyorum) Kaskta yari insan bonusu
bulmak pek kolay degil fakat bulabilirseniz cok güzel olur. Büyü
savunmasi ise kendi türünüzden korunmanizi saglar ki emin olun kendi
kendinizden korunmaniz gerekir.
Küpe: Küpede isinize yarayacak
bonuslar; "Yari insanlara karsi güclü", "Cift el savunma", "Kilic
savunmasi" ve "Hareket hizi"dir. Hareket hizi tabi ki zorunlu degildir,
hos digerleri de zorunlu degildir lakin bulabilirseniz güzel olur.
Bilezik:
Bilezikde de kaskla ayni seyler gecerli. Lakin burada ise bir de
delici karisiyor. Yari insan veya büyü savunmasi bulamazsaniz delici
de isinize yarar. (Her ne kadar savasci kadar olmasa da delici kilic
savunmasi gibi savunmalari yok saydigi icin cok etkili olabiliyor)
Kolye:
Kolyede kilic savunmasi, kritik, delici, cift el savunma, hp gibi
bonuslar isinize yarayabilir. Hp'yi diger hic birini bulamazsaniz
kullanmalisiniz. Digerleri arasindan secim yapmak ise size kalmis.
Kalkan:
Kalkanda tabi ki ilk aranan özellik sersemlik bagisikligi. Lakin bunu
bulamazsaniz, veya yaninda bir iki bonus daha olsun isterseniz tavsiyem
öncelikle +12 zeka'dir. Bunun disinda bloklama ve yari insan bonuslari
da cok ise yarar.
Ayakkabi: Kolye ile ayni bonuslar gecerlidir ayakkabi icin de. Birinin acigini digeriyle kapatabilirsiniz.
Zirh:
Zirhda kilic savunmasi, cift el savunma ve hp'nin disinda bir de büyü
hizi bonusu var ki %20 tutturabilirseniz (hatta fantazi yapip kilicta
da %20 büyü hizi bonusu tutturup, +4 sogutma tasi basip bol +'li bir
kolye ile ard arda skill kullanabilirsiniz hic beklemeden) cok isinize
yarar. Bloklama da tercih edilebilir lakin zirhda büyü hizini
bulamazsaniz savunmaya yönelik bonuslar kullanmaniz daha iyi olur.
Kilic:
Kilicta sizin isinize yarayacak en iyi bonus yine +12 zeka'dir. Bunun
disinda yari insan bonusu, kritik, delici ve büyü hizi bonuslari da
oldukca isinize yarar.
Butun bu bonuslarin arasindan secim yapmak size kalmis. Onemli olan sizin karakterinizi nasil gelistirmek istediginizdir.
Bir
iki satir da kendi deneyimlerimden bahsedeyim. Alesta'nin basinda
actigim karakterde önce Ates Vurus, ardindan Karanlik Vurus, ondan sonra
da Ates Hayaleti'ni master yaptim. Sura karakterimi server acildiktan 1
- 1,5 ay sonra acmis olmama ragmen cok güclü hale geldi. Bir yandan
ögrenirken bir yandan gelistirdim karakterimi. Uzun ugraslar sonuc Ates
Vurus'u G1 yapabildim (malum pek para veremiyoruz oyuna). 65 lvl'da
birakmaya karar verdim zira gerek Alesta'nin yapisi olsun, gerek oyunun
dayattiklari olsun devam etmek zordu. Daha sonra Manas'da bedensel
savasci ile oynadim ve biraz oyunu bilen bir bedensel savascinin asiri
kolay bir sekilde inanilmaz paralar yapabildigini bizzat ögrendim. Orayi
da benzer sebeplerden biraktim. Daha sonra Asena server'i acilinca ve
Alesta'daki arkadaslarimin da orada basladigini duyunca muhabbet
amaciyla oraya girdim ve su an orada devam ediyorum. Asena'da farkli bir
skill siralamasi izliyorum. Bunun amaci hem diger skilleri daha
yakindan tanimak, hem de tekrar ayni skillerle oynamayip sıkılma süremi
biraz daha uzatmakti. Ilk olarak Karanlik Küre'yi actim. Ikinci sirada
ise Hayalet Vurus'u acicam. (17 de master olmadi, binbir zorlukla bir
tane gözlem bandi buldum lakin yine master olmadi. 17 de duruyor 10
gündür. Artik maasi alinca sifirlayacaz onu.) 3. sirada ise mecburen
Ates Hayaleti'ne gidiyorum. 4. de Karanlik Koruma'yi acmayi düsünüyorum
bir aksilik cikmazsa. Alesta'daki skill siralamamdan cok daha farkli
bir skill siralamasi secmeme ragmen burada da (tabi itemlarin da etkisi
var) gayet güclü oldugumu farkettim. Tabi ki bu da Kara Büyü'nün
gücünü gösteriyor.
Sunu söylemek istiyorum, bu karakter cok
güclüymüs aman bunu alayim diyerek baslarsaniz kisa bir süre sonra
birakirsiniz oyunu. Onemli olan hangi karakterden daha fazla zevk
alacaginizi düsünüyorsaniz, hangi oyun tarzini seviyorsaniz o
karakterle oynamanizdir. Ben burada Kara Büyü olan veya olmayi
düsünenlere yardimci olmak icin yazdim bunlari, kimseye kalkip Kara
Büyü olun demek icin degil.
Uzun lafin kisasi (ki baya uzun
oldu farkindayim) her karakterin farkli avantajlari ve dezavantajlari
mevcut. Bu avantajlarin ve dezavantajlarin hangileri ne kadar size
uyuyor önce buna karar verin ve karakterinizi ona göre secin. Ve
unutmayin, bu sadece bir oyun.
Okuyan herkese tesekkürler.